Medlemsvillkor för Kundklubb

Villkoren nedan gäller mellan Arken Zoo Nord AB, Kistagången 20 B, 164 40 Kista (556926-3535) 
och privatpersoner.

Allmänt om Arken Zoo Kundklubb

  • För att bli medlem, vänligen fråga i någon av Arken Zoos butiker eller anmäl dig här.
  • För att bli huvudmedlem i Arken Zoo Kundklubb måste du som sökande ha fyllt 16 år.
  • Huvudmedlemmen kan ansöka om parallellmedlemskap till andra boende i sitt hushåll, genom att maila namn, mail & personnummer till kundklubb@arkenzoo.se
  • Huvudmedlemmen ansvarar för alla åtgärder i anslutning till medlemskapet och medlemskontot, inklusive åtgärder av parallellmedlem.
  • Arken Zoo ansvarar inte för skada som uppkommit på grund av förlust av legitimation eller bedrägeri, t.ex. missbrukande av bonus
  • Är du ansluten som uppfödare i Arken Zoo Kundklubb krävs det alltid legitimation vid ev. extrarabatter som du kan erbjudas på utvalda foder.
  • Rabatten är högst personlig och kan endast användas av dig som registrerad uppfödare. Görs inköp av andra personer i ditt hushåll, 
  • ska denne vara registrerad som parallelmedlem till dig som huvudmedlem. Rabatten kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Poäng- och bonusgrundande köp

  • Som medlem i Arken Zoo Kundklubb får du poäng på alla Arken Zoos produkter. 
  • (Vettristjänster och Vettrisprodukter ingår inte, ej heller tjänster från Trimmis eller frakt).
  • Som medlem kan du komma att få information och erbjudanden via post och digitala kanaler.
  • Arken Zoo Kundklubb är kortlös, du samlar poäng genom att ange personnummer alternativt uppvisa legitimation.
  • Inköp/poäng registreras inte på medlemskontot i efterhand. Det åligger dig som medlem att säga att du är medlem innan du betalar.
  • Inköp som görs av parallellmedlem ökar huvudkontots poäng.
  • Mängden insamlade poäng minskar med motsvarande summa vid eventuella produktreturneringar.
  • Om du returnerar en produkt som, helt eller delvis har betalats med bonus ersätter vi alltid andelen bonus med ett tillgodokvitto, aldrig kontanter.
  • Du ser ditt poängsaldo och ditt eventuella bonussaldo på Mina Sidor eller i Arken Zoos butiker. 
  • Bonussystemet följer kalenderkvartal (januari–mars, osv.). Bonussumman, som fastställs utifrån inköpen under ett kvartal, överförs till medlemskontot och kan därefter användas som betalningsmedel. En förutsättning för att samla in poäng är att man har identifierats som medlem och att betalningen har gjorts kontant eller med betalkort. Observera alltså, att inköp som betalats med bonus eller presentkort inte ger ytterligare bonus.
  • Eventuell bonus sätts in på ditt konto senast 5 arbetsdagar efter genomförd poängavstämning.
  • När du använder bonus som betalningsmedel i fysisk butik krävs legitimation.
  • Medlemskapet är personligt, bonus och/eller erbjudanden kan inte nyttjas av annan individ än du själv samt till huvudkontot tillhörande parallellmedlemmar, alltid med egen legitimation. 
  • Bonusen kan endast användas som betalmedel vid inköp. Bonus kan inte bytas mot pengar. Du behöver inte använda all insamlad bonus på en gång. Bonusen är giltig i ett år och måste användas under denna tid. Oanvänd bonus ersätts inte efter giltighetstidens slut.
  • Efter varje kvartalsavstämning börjar poängsamlingen om på nytt. Första dagen på varje kvartal börjar alltid med 0 poäng. Inga poäng/köp följer med in på nytt kvartal.

Nivåer för bonus

Kundklubb nivåer för bonus

 

 

 

 

 

 

Ändring av villkor

  • Arken Zoo förbehåller sig rätten att ändra innehåll och villkor i kundklubben. Arken Zoo strävar efter att informera om väsentliga förändringar minst en månad i förväg. Arken Zoo har som mål att med tillgängliga medel informera om förändringar i god tid, men är inte ansvarig om detta av någon anledning inte lyckas. Om du inte godkänner en väsentlig förändring har du rätt att säga upp medlemsavtalet så att det avslutas innan förändringen träder i kraft.
  • En förändring enligt dessa villkor från Arken Zoo anses vara tillbörligt gjord då den har skickats till den e-postadress som kunden senast har anmält eller då förändringen har publicerats på www.arkenzoo.se/villkor-for-kundklubben.
  • Kunden anses ha blivit underrättad om förändringen senast följande dag från att anmälan skickats till den e-postadress som kunden senast angivit eller då förändringen har publicerats på www.arkenzoo.se/villkor-for-kundklubben

Behandling av personuppgifter och köpinformation för marknadsföringssyfte

  • Genom att bli medlem godkänner du villkor och därmed lagring av dina personuppgifter i enlighet med PUL.
  • Marknadsföring förekommer i form av kundklubbserbjudanden, information om evenemang i butiker samt eventuell övrig information till din e-postadress, samma information kommer att sändas till ev. parallellmedlemmar oavsett ålder, detta godkänner huvudmedlemmen i det skede då den lägger till parallellmedlemmen.
  • I marknadsföringssyfte kommer Arken Zoo lagra medlemmars köphistorik, tills den dag medlemmen skriftligt, bokstavligen, mailar en önskan om att ta bort all registrerad data, till kundklubb@arkenzoo.se. Det anses ej tillräckligt att meddela en önskan om att träda ur medlemskapet. Data sparas för att kunna kommunicera relevanta erbjudanden.

Adressändring

  • Förändringar avseende adress eller övriga kontaktuppgifter kan du själv korrigera på Mina Sidor, alternativt meddela Arken Zoo snarast.

Avtalstid och uppsägning

  • Medlemskapet i kundklubben kan när som helst avslutas, antingen genom att skriftligt kontakta Arken Zoo på e-postadressen kundklubb@arkenzoo.se eller genom att avregistrera sig från vår e-postmarknadsföring via en avregistreringslänk som finns i vare e-postutskick. Oanvänd bonus kan makuleras då anmälan om avslutande av medlemskap har mottagits. Om huvudmedlemmen annulleras, kan också eventuella parallellmedlemmar annulleras.
  • Arken Zoo kan avsluta medlemskap och annullera insamlad bonus på grund av missbruk och/eller annat beteende i strid mot god sed. Som missbruk betraktas bl.a. förbrytelser mot vilken regel som helst i dessa villkor.
  • Arken Zoo förbehåller sig även rätten att säga upp medlemmar med iakttagande av en månads uppsägningstid. Oanvänd bonus kan inte utnyttjas efter uppsägningstiden.

Kontakt

Har du frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss på kundklubb@arkenzoo.se

Senast uppdaterat 2017-03-15