Medlemsvillkor för Kundklubb

Villkoren nedan gäller mellan Arken Zoo Nord AB, Frösundavik allé 1, 169 70 Solna (556926-3535) 
och privatpersoner.


Allmänt om Arken Zoo Kundklubb

  • För att bli medlem, vänligen fråga i någon av Arken Zoos butiker eller anmäl dig här.
  • För att bli huvudmedlem i Arken Zoo Kundklubb måste du som sökande ha fyllt 18 år.
  • För att bli medlem i Arken Zoo's kundklubb behöver du ha ett svenskt personnummer.
  • Huvudmedlemmen ansvarar för alla åtgärder i anslutning till medlemskapet och medlemskontot, inklusive åtgärder av parallellmedlem.
  • Arken Zoo ansvarar inte för skada som uppkommit på grund av förlust av legitimation eller bedrägeri, t.ex. missbrukande av bonus
  • Är du ansluten som uppfödare i Arken Zoo uppfödarklubb gäller specifika medlemsvillkor. Som hunduppfödare finner du medlemsvillkoren här, som kattuppfödare finner du medlemsvillkoren här.

Poäng- och bonusgrundande köp

  • Som medlem i Arken Zoo Kundklubb får du poäng på alla Arken Zoos produkter och tjänster (exklusive veterinärtjänster, ev. fraktkostnader, presentkort samt medicinska produkter). 
  • Som medlem kan du komma att få information och erbjudanden via post och digitala kanaler.
  • Arken Zoo Kundklubb är kortlös, du samlar poäng genom att ange svenskt personnummer alternativt uppvisa legitimation i kassan. För att samla poäng när du handlar i vår webshop behöver du vara inloggad.
  • Inköp/poäng registreras inte på medlemskontot i efterhand. Det åligger dig som medlem att säga att du är medlem innan du betalar.
  • Inköp som görs av parallellmedlem ökar huvudkontots poäng.
  • När en person läggs till som familjemedlem på ditt kundkonto så nollställs den personens eventuella insamlade bonus. För att tillgodogöra sig eventuell bonus så behöver personen använda upp den först, innan kopplingen görs. Förlorad bonus kan inte återställas.
  • Mängden insamlade poäng minskar med motsvarande summa vid eventuella produktreturneringar.
  • Om du returnerar en produkt som, helt eller delvis har betalats med bonus ersätter vi alltid andelen bonus med ett tillgodokvitto, aldrig kontanter.
  • Du ser ditt poängsaldo och ditt eventuella bonussaldo på Mina Sidor eller i Arken Zoos butiker. 
  • Bonussystemet följer kalenderkvartal (januari–mars, osv.). Bonussumman, som fastställs utifrån inköpen under ett kvartal, överförs till medlemskontot i början av nästkommande kvartal och kan därefter användas som betalningsmedel under kommande kalenderkvartal. En förutsättning för att samla in poäng är att man har identifierats som medlem och att betalningen har gjorts kontant eller med betalkort. Observera att inköp som betalats med bonus eller presentkort inte ger ytterligare bonus.
  • Eventuell bonus sätts in på ditt konto senast 10 arbetsdagar efter genomförd poängavstämning (avslutat kalenderkvartal).
  • När du använder bonus som betalningsmedel i fysisk butik krävs legitimation.
  • Medlemskapet är personligt, bonus kan inte nyttjas av annan individ än du själv samt till huvudkontot tillhörande parallellmedlemmar, alltid med egen legitimation. 
  • Bonusen kan endast användas som betalmedel vid inköp. Bonus kan inte bytas mot pengar. Du behöver inte använda all insamlad bonus på en gång.
  • Efter varje kvartalsavstämning börjar poängsamlingen om på nytt. Första dagen på varje kvartal börjar alltid med 0 poäng. Inga poäng/köp följer med in på nytt kvartal.
  • Utbetald bonus är giltig i 3 månader (under kommande kalenderkvartal), efter denna tid blir bonusen ogiltig och raderas från medlemskontot. Oanvänd bonus ersätts inte efter giltighetstidens slut.
  • Observera att du måste vara inloggad när du handlar i vår e-handel för att poängen ska registreras på ditt medlemskonto. 
  • OBS! Köp i vår e-handel registreras först då ordern har skickats från vårt lager, vilket innebär att en order som läggs i slutet av en bonusintjäningsperiod kan komma att registreras på nästkommande bonusperiod.

Ändring av villkor

  • Arken Zoo förbehåller sig rätten att ändra innehåll och villkor i kundklubben. Arken Zoo strävar efter att informera om väsentliga förändringar minst en månad i förväg. Arken Zoo har som mål att med tillgängliga medel informera om förändringar i god tid, men är inte ansvarig om detta av någon anledning inte lyckas. Om du inte godkänner en väsentlig förändring har du rätt att säga upp medlemsavtalet så att det avslutas innan förändringen träder i kraft.
  • En förändring enligt dessa villkor från Arken Zoo anses vara tillbörligt gjord då den har skickats till den e-postadress som kunden senast har anmält eller då förändringen har publicerats på www.arkenzoo.se/villkor-for-kundklubben.
  • Kunden anses ha blivit underrättad om förändringen senast följande dag från att anmälan skickats till den e-postadress som kunden senast angivit eller då förändringen har publicerats på www.arkenzoo.se/villkor-for-kundklubben

Behandling av personuppgifter och köpinformation för marknadsföringssyfte

  • Genom att bli medlem godkänner du villkor och därmed lagring av dina personuppgifter i enlighet med GDPR.
  • Marknadsföring förekommer i form av kundklubbserbjudanden, information om evenemang i butiker samt eventuell övrig information till din e-postadress, samma information kommer att sändas till ev. parallellmedlemmar oavsett ålder, detta godkänner huvudmedlemmen i det skede då den lägger till parallellmedlemmen.
  • I marknadsföringssyfte kommer Arken Zoo lagra medlemmars köphistorik, tills den dag medlemmen skriftligt, bokstavligen, mailar en önskan om att ta bort all registrerad data, till kundklubb@arkenzoo.se. Det anses ej tillräckligt att meddela en önskan om att träda ur medlemskapet. Data sparas för att kunna kommunicera relevanta erbjudanden.

Adressändring

  • Förändringar avseende adress eller övriga kontaktuppgifter kan du själv korrigera på Mina Sidor, alternativt meddela Arken Zoo snarast.

Minitassarna - klubben för valpar och kattungar

  • Minitassarna följer samma medlemsvillkor som Arken Zoo kundklubb. Medlemsvillkor för Arken Zoo kundklubb är listade på den här sidan.
  • En kund som vill gå med i Minitassarna måste bli, eller redan vara, medlem i kundklubben.
  • Man kan vara medlem med både en valp och en kattunge samtidigt.
  • Man måste lägga till sin valp eller kattunge i sin profil för att gå med i Minitassarna.
  • Medlemskap i Minitassarna avslutas automatiskt när valpen / kattungen fyller ett år. Medlemskap i Arken Zoo kundklubb fortsätter även efter att valpen / kattungen fyllt ett år.
  • En medlem kan ha max ha två valpar i och max två kattungar i Minitassarna.

Avtalstid och uppsägning

  • Medlemskapet i kundklubben kan när som helst avslutas, antingen genom att skriftligt kontakta Arken Zoo på e-postadressen kundklubb@arkenzoo.se eller genom att avregistrera sig från vår e-postmarknadsföring via en avregistreringslänk som finns i vare e-postutskick. Oanvänd bonus kan makuleras då anmälan om avslutande av medlemskap har mottagits. Om huvudmedlemmen annulleras, kan också eventuella parallellmedlemmar annulleras.
  • Arken Zoo kan avsluta medlemskap och annullera insamlad bonus på grund av missbruk och/eller annat beteende i strid mot god sed. Som missbruk betraktas bl.a. förbrytelser mot vilken regel som helst i dessa villkor.
  • Arken Zoo förbehåller sig även rätten att säga upp medlemmar med iakttagande av en månads uppsägningstid. Oanvänd bonus kan inte utnyttjas efter uppsägningstiden.

Kontakt

Har du frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss på kundklubb@arkenzoo.se

Senast uppdaterat 2023-12-21