Frågor & Svar Kundklubben

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna vi får till kundklubben. Om du inte skulle hitta svaret på din fråga här kan du alltid kontakta vår kundklubb på e-post kundklubb@arkenzoo.se .

1. Var ser jag mina poäng och min bonus?

Logga in på ditt medlemskonto här på hemsidan. Klicka på ”Mitt konto” och därefter ”Poäng & Bonus”, där ser du ditt poängsaldo och din eventuella bonus.

2. Hur använder jag min bonus?

Uppge ditt personnummer i kassan. Du behöver ha ett svenskt personnummer för att vara med i vår kundklubb. Om du har bonus säger butikspersonalen till. För att använda den visar du bara din legitimation.

3. Kan jag använda min bonus i nätbutiken?

Javisst! Logga bara in på ditt medlemskonto så är det laddat med den bonus som du har erhållit. Du kan enkelt utnyttja din bonus genom att klicka i checkboxen som syns i kassan om du har erhållit bonus.

4. Hur länge är min bonus giltig?

Bonusen är giltig i 3 månader efter utbetalning. Du samlar bonus* under aktuellt kalenderkvartal och kan sedan använda din bonus under kommande kalenderkvartal:

  • Januari – mars: Bonus intjänad under januari-mars betalas ut i början av april och gäller till och med den 30 juni.
  • April – juni: Bonus intjänad under april-juni betalas ut i början av juli och gäller till och med den 30 september.
  • Juli – september: Bonus intjänad under juli-september betalas ut i början av oktober och gäller till och med den 31 december.
  • Oktober – december: Bonus intjänad under oktober-december betalas ut i början av januari och gäller till och med den 31 mars.

*Bonus tjänas ej på presentkort, fraktkostnader, veterinärtjänster eller medicinska produkter.

5. Hur fungerar de olika medlemsnivåerna och hur länge kan jag använda mina förmåner kopplade till dessa?

Medlemsnivåer likt bonus beräknas per kalenderkvartal och kan nyttjas under kommande kalenderkvartal. Ny avräkning sker efter varje avslutat kalenderkvartal, tillika tilldelning av aktuell medlemsnivå för varje medlem. Läs mer på: https://www.arkenzoo.se/om-var-kundklubb

6. Kan vi i familjen ha ett gemensamt medlemskonto?

Ja, ni kan ansöka om att lägga till medlemmar, parallellmedlemskap. Maila namn, e-post och personnummer till kundklubb@arkenzoo.se. Ni får en bekräftelse via mail när kontot är skapat och kan sedan handla på respektive personnummer samtidigt som ni samlar poäng på samma konto. Inloggning till ert gemensamma medlemskonto sker via huvudmedlemmens e-postadress.

7. Kan jag se om jag är registrerad som huvudmedlem/parallellmedlem eller Aktiv/Passiv uppfödare när jag loggar in på mitt medlemskonto?

I dagsläget går det tyvärr inte att se vilken typ av medlem man är på sitt medlemskonto men vid osäkerhet/frågor om detta är du alltid välkommen att höra av dig till kundklubb@arkenzoo.se eller uppfodare@arkenzoo.se – vi hjälper gärna till.

8. Kan jag se mina köp på mitt medlemskonto?

På ditt medlemskonto ser du i dagsläget endast de köpt som är gjorda via vår e-handel och inte köpen i butik. Däremot är alla poäng från köp via både e-handel och butik samlade på ditt medlemskonto.

9. Vilka husdjur kan få en födelsedagspresent till?

Du kan få födelsedagspresent till max 3 husdjur. De husdjur som vi ger ut födelsedagspresenter till är hundar, katter, kaniner och andra gnagare.