Kategorier
Tips
Kategorier
Tips
Veterinärfoder till hund
Veterinärfoder till katt
Veterinärtjänster
Kategorier
Tips
Trimning & Klippning
Kloklippning
På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du som kund vill veta. Om du inte skulle hitta svaret på din fråga här kan du alltid kontakta vår kundtjänst på e-post kundtjanst@arkenzoo.se eller på telefon 010 - 490 6255.
När du genomfört en beställning från ArkenZoo.se skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. När din order har lämnat vårt lager skickas ett kvitto på din betalning. Orderbekräftelsen och kvittot skickas till den e-post du angivit vid din beställning. Det är därför viktigt att det är en korrekt och giltig e-postadress.
Navigera dig till en produktsida och lägg utvald produkt i varukorgen genom att klicka på knappen köp. Gå sedan till kassan genom att klicka på knappen kassan som återfinns till höger om varukorgen. I nästa steg väljer du att antingen logga in som befintlig kund eller registrera dig som ny kund genom att fylla i dina personuppgifter. Du väljer sedan betalningssätt och önskat fraktsätt och klickar sedan på knappen betala. När du har betalat med utvalt betalsätt skickas du vidare till en orderbekräftelse som även kommer till den e-post du angav vid beställningen.
Endast myndiga personer (över 18 år) får ingå avtal och genomföra en beställning på Arkenzoo.se.
Det går väldigt fort från det att du har lagt din order tills dess att denm börjar behandlas på vårt lager, ibland bara några minuter. Då vi hanterar stora mängder ordrar varje dag har vi inte möjlighet att avboka lagda ordrar. Vi hänvisar dig då till att göra en retur när paketet kommit fram istället. Du som kund står för returfrakten.
Arken Zoo tar endast emot och behandlar beställningar som skickas inom Sveriges gränser.
Du kan ångra ditt köp upp till 30 dagar från det att du mottagit din vara. Vid retur till e-handeln är det du som kund som står för returfrakten, du kan välja valfritt fraktsätt, dock ej REK. Du hittar blanketten här. Du har även rätt att använda konsumentverkets ångerblankett. Den hittar du här.
I vissa av våra fysiska butiker går det bra att returnera varor inhandlade på e-handeln, dock inte i alla. Då sortimentet skiljer sig mellan våra butiker är det viktigt att du kontrollerar möjligheter att returnera dina varor i din lokala fysiska butik innan du åker dit. Detta gör du enklast genom att kontakta vår kundservice på kundtjanst@arkenzoo.se. När du fått godkänt att returnera i en av våra fysiska butiker är det viktigt att du tar med dig en ifylld returblankett. Vid frågor kontaktar du oss via e-post eller telefon.
Kontrollera att alla uppgifter du angivit är korrekta och att efterfrågad information är angiven. Om du har fortsatta problem är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Varans lagerstatus finns angiven på respektive produktsida. Där kan du även se om produkten finns i lager i våra fysiska butiker.
Arken Zoo erbjuder betalning med direktbetalning genom SEB, Swedbank, Nordea och Svenska handelsbanken. Kortbetalningsalternativ med VISA och Mastercard samt fakturabetalning med Klarna.
Transaktionen genomförs och beloppet dras från ditt konto i samband med att vi skickar varan från vårt lager.
Dina uppgifter skyddas genom en säker SSL-kryptering och hela transaktionsprocessen skyddas av 3D Secure som är utvecklat av VISA och Mastercard för att skydda kortuppgifter.
Om du inte kan genomföra ett köp med ditt kontokort kan det vara för lite pengar på kortet.Om det finns pengar på kortet och du fortfarande inte kan genomföra ett köp bör du kontakta din bank.
Vi använder oss av Klarna fakturabetalningstjänst. Vid beställning mot faktura görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen via post. Med fakturabetalning har du en betalningstid på 14 dagar.
I samband med att din order lämnar vårt lager skickas ett kvitto ut på din betalning till den e-post du angivit vid ordertillfället.
Vi packar och skickar normalt din order inom 24 timmar. Normalt är leveranstiden 1-4 dagar.
I samband med att vi packar din order får du ett mail med ett sändningsnummer. Detta kan du använda för att följa din leverans inne på www.postnord.se
Vi använder oss av Postnord. Hur du får din vara levererad beror på vilket fraktalternativ du valt för din leverans.
Med hempaket med kvittens kontaktar speditören mottagaren och kommer överens om en tid för leverans via sms. Vid fraktalternativ Paket utan kvittens kontaktas mottagaren ej, paketet ställs av utanför dörren. Hempaket utan kvittens och Hempaket dagtid levererasm mellan 08:00 och 17:00 helgfria vardagar. Hempaket kvällstid levereras mellan 17:00 och 21:00 helgfria vardagar.
Om du har angett fel portkod, eller det saknas portkod på paketet så Postnord ej kan komma in till din lägenhetsdörr vid leverans returneras paketet till oss.
Leverans utan kvittens utan angiven portkod gäller villor eller hus eller endast olåsta lägenhetsportar där budet med portkod själv kan komma in i trapphuset och lämna paketet. Behövs det nyckel, nyckeltagg eller bricka rekommenderar vi leveransalternativ Postpaket Mypack eller Hempaket med kvittens istället för smidigast leverans.
Om du har mottagit en vara som har skadats ska du kontakta oss så snart som möjligt via e-post eller telefon och skicka bild på det skadade godset.
Om du har mottagit en felaktig vara, dvs. En vara som inte är den du beställde ska du kontakta oss omgående så att vi kan avhjälpa den felaktiga leveransen.
Vid eventuella förseningar i leveransen kontaktar vi dig via e-post för nytt leveransdatum. Du kan själv välja om du fortfarande vill ha din beställning.
I vissa av våra fysiska butiker går det bra att returnera varor inhandlade på e-handeln, dock inte i alla. Då sortimentet skiljer sig mellan våra butiker är det viktigt att du kontrollerar möjligheter att returnera dina varor i din lokala fysiska butik innan du åker dit. Detta gör du enklast genom att kontakta butiken direkt eller via vår kundservice på kundtjanst@arkenzoo.se. När du fått godkänt att returnera i en av våra fysiska butiker är det viktigt att du tar med dig utskriven orderbekräftelse eller kvitto till butiken (följesedeln som medföljer paketet räknas ej som godkänt kvitto. Du hittar returblankett här.
Vid ångerrätt eller byte är det mottagaren som står för returfrakt. Om du har mottagit en felaktig eller skadad vara och vill genomföra en retur är det vi som betalar returfrakten. Vi ersätter även dig för hela kostnaden för varan och den ursprungliga fraktkostnaden.
Vi återbetalar dig i samband med att returen hanteras. Återbetalning brukar endast ta några bankdagar med kan dröja upp till 14 dagar. Vid betalning med Klarna kontaktar Klarna dig vid återbetalning
Kontrollera att du angivit korrekt användarnamn och lösenord. Om du har glömt ditt användarnamn eller lösenord kan du använda funktionen för glömt lösenord. Då skickar ett nytt lösenord ut till den e-postadress som du angav vid registreringen.
För att handla på Arken Zoo måste du ha aktiverat Cookies (kakor). Du kan läsa mer om hur Arken Zoo använder Cookies här.
Om du inte får någon e-post från Arken Zoo i samband med order, kundtjänstärenden eller nyhetsbrev kan mejlen ha hamnat i mappen för skräppost.
Fodrets hållbarhet (bäst före-datum) står angivet på respektive foderprodukt. Öppnade foderförpackningar ska förvaras torrt, svalt och mörkt.
I de flesta av våra butiker tillämpar vi smakgaranti för samtliga torrfoder till katt och hund, kontakta vår kundservice för att ta reda på mer. Smakgarantin kan utnyttjas vid de tillfällen då hunden eller katten inte tycker om fodret. För att utnyttja Arken Zoos smakgaranti måste minst 50% av innehållet vara kvar i förpackningen för dessa varumärken:
För övriga varumärken krävs det att 75% av innehållet är kvar i förpackningen. Fodret måste returneras inom 30 dagar från den dag du mottog fodret. För att våra leverantörer ska kunna förbättra fodret måste en blankett ifyllas där du beskriver anledningen till utnyttjande av smakgarantin. På så sätt hjälper du oss att förbättra foderprodukterna.
Vi är tacksamma för nya produktförslag och ser vi att det finns en efterfrågan på en viss produkt utvärderar vi om vi kan ta in den i sortimentet.
Sortimentet i vår webbutik är delvis anpassat för e-handel eftersom alla varor inte är möjliga att skicka med post. Sortimentet i webbutiken kan därför skilja sig från butikssortimentet.
Om du vill ha information och erbjudanden om kampanjer och nyheter kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet skickas ut till den e-post du anger i samband med registreringen.
Vid köp från Arken Zoo har du rätt att ångra ditt köp 30 dagar från det att du mottagit varan.
Vid köp från Arken Zoo har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit varan.Du är självklart tillåten att öppna och undersöka varan men om du hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper förbehåller Arken Zoo sig rätten att ta ut ett värdeminskningsavdrag. Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas. Arken Zoo förbehåller sig dock rätten att göra ett avdrag på återbetalningsbeloppet motsvarande det värde som varans värde minskat med till följd av att (i) varan hanterats i större omfattning än vad som är tillåtet enligt lag (dvs. varan kan inte längre anses vara oanvänd/oskadd) och/eller (ii) förpackningen tillfogats större skada än vad som situationen krävt vid öppnandet av förpackningen. Du hittar returblanketten här. Du har även rätt att använda konsumentverkets ångerblankett. Den hittar du här.
Om du utnyttjar ångerrätten är det du som kund som betalar kostnaderna för returfrakten.